PROJEKTY

NeuroGuard
Celem sztandarowego projektu koła - NeuroGuarda, jest stworzenie innowacyjnego systemu autoryzacji i autentykacji użytkownika na podstawie fal EEG. Cele poboczne projektu obejmują m.in. analizę wpływu podobieństwa i synchronizacji neuronalnej na proces autoryzacji, a także testowanie wpływu zmienności aktywności mózgu (np. upływu czasu czy stanu emocjonalnego) na skuteczność systemu.
⭐
Aktualne

MindStride
Projekt MindStride skupia się na eksploracji zastosowań technologii Brain-Computer Interface (BCI) i Motor Imagery (MI). Naszym głównym celem jest rozwinięcie aspektu wyobrażania ruchu. Umożliwi to praktyczne zastosowanie naszego rozwiązania zarówno w aspektach rozrywkowych, jak i także potencjalnie polepszy warunki życia osób z niepełnosprawnościami.
Aktualne

Bore No More
Bore No More to otwarty, rozszerzalny framework, który umożliwia wykorzystanie potęgi BCI w aplikacjach tworzonych wewnątrz Unity. Zespół pracuje obecnie nad klasyfikatorami znudzenia, stanu flow oraz zdenerwowania. Projekt wykorzystać można do regulacji poziomu trudności w grach lub podczas sesji nauki. Bore No More zostało nagrodzone II miejscem na NTX Hackathon.
Aktualne

Neurocall
Neurocall to projekt badawczy, na którego realizację otrzymaliśmy grant FAST z Urzędu Miasta Wrocław. Jego celem było zbadanie możliwości sterowania aplikacją mobilną za pomocą BCI. W tym celu sprawdzana była reakcja mózgu na 4 kolory - zielony, żółty, niebieski i czerwony. Stworzony klasyfikator został wykorzystany do zbudowania aplikacji, która umożliwia zadzwonienie do jednego z wybranych kontaktów na podstawie koloru, o którym myśli użytkownik. Projekt powstał z myślą o osobach starszych oraz z niepełnosprawnościami.

Neurobeat
Neurobeat jest projektem który powziął sobie na cel stworzenie aplikacji generującej muzykę na podstawie fal mózgowych. Analizując odczyty fal Alfa, Beta, Gamma i Teta chcemy dostarczyć całkowicie nowe doświadczenie oparte na technologii EEG. Pomoże nam w tym model rozpoznawania emocji, który sprawi, że w zależności od Twojego samopoczucia będzie towarzyszyć Ci inna muzyka!

Mind Battle
Mind Battle to dwuosobowa gra, w której gracze walczą o kontrolę nad paskiem LED, próbując zwiększyć swoje skupienie - ten, kto jest bardziej skupiony, wygrywa. Grę zrealizowano z wykorzystaniem mikrokontrolera Arduino. Projekt prezentowany był na DAS, DAWiT oraz BEST IT Festival i cieszył się dużą popularnością.

Attensphere
Celem AttenSphere jest stworzenie nowoczesnej, innowacyjnej platformy VR/AR do grywalizacji terapii neurofeedback. Dzięki wykorzystaniu interfejsu mózg–komputer (BCI), system pozwala analizować aktywność mózgu w czasie rzeczywistym, monitorować postępy użytkownika oraz wspierać poprawę kontroli nad koncentracją. Projekt ma na celu podniesienie skuteczności terapii poprzez interaktywne i angażujące mechanizmy treningowe, a także umożliwienie rywalizacji i współpracy między użytkownikami w czasie rzeczywistym. Główną grupą docelową są osoby z zaburzeniami koncentracji, w szczególności dzieci z ADHD, u których systematyczna terapia neurofeedback często przynosi pozytywne rezultaty. Dzięki platformie terapeuci zyskają nowoczesne narzędzie, które pozwoli im skuteczniej angażować pacjentów i otworzy nowe możliwości prowadzenia terapii.

Trening Medytacji
Aplikacja Trening Medytacji została stworzona szczególnie z myślą o ludziach, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z medytacją. Medytacja nie jest łatwą czynnością i bardzo dużo osób poddaje się po pierwszym treningu. Korzystając z aplikacji jesteśmy w stanie po zakończonym treningu przeanalizować wykres stanu medytacji i ocenić, czy trening był dla nas efektywny.

Neurofiszka
Projekt ten zapoczątkował istnienie KN Neuron i opiera się na możliwości wykorzystania interfejsu mózg-komputer (BCI) w procesie nauki języków. Stworzona aplikacja umożliwia użytkownikowi zarządzanie zestawami fiszek oraz skorzystanie z trybu nauki wykorzystującego BCI. Podczas trybu nauki użytkownik przegląda fiszki z urządzeniem EEG na głowie, a na podstawie odczytanej aktywności mózgu model sztucznej inteligencji dokonuje predykcji, czy użytkownik znał daną fiszkę. W ramach projektu zostały zebrane dane uczące, a na ich podstawie wytrenowany został model sztucznej inteligencji. Wyniki projektu są obiecujące, gdyż potwierdzają możliwość wykorzystania BCI w procesie nauki i utrwalania wiedzy.

NEURORUN
NEURORUN to gra platformowa stworzona w Unity, która do sterowana elementami gry wykorzystuje parametr skupienia, obliczany przez wewnętrzne algorytmy opaski EEG. Gracz musi przejść przez całą mapę, po drodze pokonując różne przeszkody, na zmianę próbując zwiększyć i zmniejszyć swój poziom skupienia.

